Nieuws vanuit de Cliëntenraad

Hier vindt u het nieuws van maart 2018 vanuit de Cliëntenraad.

Gesprekken met de medewerkers groenploegen
Afgelopen jaar zijn er gesprekken geweest met medewerkers van de groenploegen.
In deze gesprekken maakt de cliëntenraad kennis met de medewerkers.  In een gesprek horen wij graag van de medewerkers wat zij goed vinden in hun werk en wat zij minder goed vinden.
De aandachtspunten worden besproken in de cliëntenraad. Als de raad vindt dat er  iets mis is dan wordt dit gemeld aan Werksaam, deze melding is dan altijd zonder de naam van de medewerkers waarover het gaat. Na de melding aan Werksaam kijkt de cliëntenraad ook wat Werksaam met de melding doet.
Binnenkort starten we met nieuwe gesprekken. Dit keer met de medewerkers van de groenploegen van Medemblik en Obdam. Het is onze bedoeling in maart te spreken met de ploeg in Obdam en vanaf april met de ploegen in Medemblik.

Bezoek bedrijfsrestaurant
Tijdens onze laatste vergadering op 23 februari hebben wij een bezoek gebracht aan het nieuwe bedrijfsrestaurant. Helaas konden we niet alles in volle glorie zien omdat het werk nog niet helemaal klaar was. Wel kregen we een indruk van wat het worden gaat en daar waren wij wel van onder de indruk. Na een periode in de noodkantine,  heeft Werksaam binnenkort een modern bedrijfsrestaurant.  

Wij hopen dat het nieuwe restaurant snel open gaat en feliciteren Werksaam met deze mooie vooruitgang.

Klare taal bij Werksaam
Binnen Werksaam is het nodig regelmatig brieven te sturen naar  medewerkers en cliënten.
De inhoud van de brieven is soms lastig te begrijpen. Daarom wordt nu gewerkt aan de schrijfwijzer “Klare Taal” zodat de brieven in de toekomst voor iedereen te begrijpen zijn.
De cliëntenraad vindt dit een goede ontwikkeling en gaat ook zelf scholing volgen om onze eigen brieven duidelijk te kunnen schrijven.

Uitgelicht