Deel dienstverlening WerkSaam Westfriesland nu ook online

WerkSaam Westfriesland optimaliseert haar dienstverlening naar cliënten. Als één van de eerste lokale uitkeringsorganisaties in Nederland biedt WerkSaam met Mijn WerkSaam een deel van de informatievoorziening en dienstverlening digitaal aan. Sinds deze week kunnen cliënten met Mijn WerkSaam een groot deel van hun benodigde informatie digitaal raadplegen en zelf regelen. Zo beschikken ze altijd over de nieuwste informatie en kunnen ze zaken regelen wanneer het hen uitkomt.

Met Mijn WerkSaam kunnen cliënten hun uitkeringsspecificatie digitaal raadplegen, een vakantie en enkele kleine wijzigingen doorgeven. Tevens kunnen cliënten die naast hun uitkering ook een parttime baan hebben – dat aantal groeit – online een inkomstenformulier toesturen. Tot 1 januari 2016 bieden we Mijn WerkSaam naast onze bestaande dienstverlening aan. Vanaf 1 januari 2016 kan dit alleen nog digitaal via Mijn WerkSaam.

Het gebruik van Mijn WerkSaam voldoet aan de nodige veiligheidseisen en is, net als vele andere overheidsdiensten, gekoppeld aan inloggen met persoonlijke DigiD.

Over WerkSaam Westfriesland

WerkSaam Westfriesland is dé arbeidsbemiddelaar van Westfriesland. WerkSaam is een samenvoeging van de Sociale diensten van de 7 Westfriese gemeenten en leerwerkbedrijf Op/maat en voert sinds 1 januari 2015 het grootste deel van de Participatiewet uit (bundeling Wet Werk en Bijstand, Wet Sociale Werkvoorziening en gedeeltelijk Wajong). WerkSaam begeleidt en bemiddelt inwoners met een met een uitkering of SW-indicatie naar werk. Regulier waar het kan en beschut waar het moet. Inwoners die echt niet aan het werk kunnen voorziet WerkSaam tijdelijk in levensonderhoud, met een uitkering. Werk is echter de rode draad. Dit gebeurt samen met werkgevers. WerkSaam kent de regio, regelgeving en weet wat werkgevers nodig hebben. Werk is iets waar iedereen recht op heeft. Samen bijdragen aan een WerkSaam Westfriesland!