Humanitas biedt ondersteuning

Geldzaken of administratie bijhouden; is niet voor iedereen altijd even makkelijk. Door omstandigheden kan je makkelijk het overzicht kwijtraken. Bijvoorbeeld na het overlijden van uw partner, bij een scheiding, of wanneer u werkloos wordt.

Slecht inzicht in de administratie leidt vaak tot andere, grotere problemen. Daarom is het goed om zo snel mogelijk hulp te vragen, zodat u weer snel zelfstandig uw financiën kan regelen. Door de economische gevolgen van de Corona-pandemie zal het aantal mensen met financiële problemen verder toenemen.

De vrijwilligers van Humanitas helpen om financiële zaken weer op orde te brengen en op orde te houden. Niet één keer, maar wekelijks. De vrijwilligers zijn hiervoor geschoold. Elke vrijwilliger heeft bovendien geheimhoudingsplicht en moet onder meer beschikken over een Verklaring Omtrent het Gedrag.

De vrijwilligers nemen de administratie niet over; de deelnemer blijft zelf verantwoordelijk en maakt zelf de keuzes. Zij helpen alleen daarbij. Bijna iedereen voelt zich na korte tijd enorm geholpen en na langere tijd kunnen mensen vaak weer zelfstandig verder.

Voorbeelden waarbij zij ondersteunen:

  • het in kaart brengen van inkomsten en uitgaven
  • het schrijven van brieven naar instanties
  • tips voor zuiniger omgaan met geld
  • advies bij 'lastige' rekeningen of brieven
  • het ordenen van administratie
  • het aanvragen van inkomensondersteuning of kwijtscheldingen
  • en als het nodig is, zoeken we andere vormen van ondersteuning.

Ze helpen mensen in onze regio al heel lang. Thuisadministratie is de grootste activiteit, maar ze helpen ook mensen in West-Friesland bij opvoeden en eenzaamheid.

Heeft u behoefte aan ondersteuning? Neem dan contact op.

Mail naar: ta.west-friesland@humanitas.nl of bel 06-53823474/06-13122710

Meer informatie kunt u vinden op de website van Humanitas.