- /
- Werken bij WerkSaam /
- Functioneel applicatiebeheerder AFAS
Functioneel applicatiebeheerder AFAS
Weet jij processen te vertalen naar slimme oplossingen, en haal je energie uit het verbeteren van systemen én de manier waarop mensen ermee werken? Ben jij iemand die AFAS niet alleen beheert, maar echt begrijpt hoe de applicatie onze organisatie vooruit kan helpen?
Dan maken we graag kennis met jou!
Wat ga je doen?
In deze veelzijdige functie werk je aan de doorontwikkeling en het functioneel beheer van onze applicatie AFAS. Je ondersteunt gebruikers, denkt proactief mee over verbeteringen en vertaalt wensen naar concrete oplossingen.
Je taken bestaan onder andere uit:
- Het optimaliseren van bedrijfsprocessen binnen AFAS (financieel, logistiek en HR).
- Het ophalen van wensen bij gebruikers en deze vertalen naar functionele oplossingen.
- Overleggen met leverancier over de implementatie van nieuwe functionaliteiten.
- Het signaleren en doorvoeren van verbeteringen in de systemen.
Word jij dé aanvulling op ons energieke en gedreven team?
Over WerkSaam
WerkSaam Westfriesland voert voor de 7 West-Friese gemeenten de Participatiewet uit. Met 250 collega’s begeleiden we mensen die geen baan hebben en zonder hulp ook moeilijk een baan vinden. Zolang werken nog een stap te ver is, zorgen wij voor inkomensondersteuning.
In ons pand aan het Dampten in Hoorn vind je niet alleen de 250 staf-collega’s, maar ook 600 collega’s van onze sociale ontwikkelbedrijven. Samen proberen we West-Friesland de meest arbeid inclusieve regio van het land te maken. Onze kernwaarden zijn Professioneel, Ondernemend, Verbindend en Open. Wij zijn blij als jij enthousiast en gedreven bent en begeleiden jou door een goed en uitgebreid inwerktraject en een buddy die jou hierbij ondersteunt.
Vereisten Functioneel applicatiebeheerder
Als functioneel applicatie beheerder bij WerkSaam sta je voor de uitdaging om vragen en wensen van gebruikers te prioriteren, beoordelen en vertalen richting de applicatie. Je beheert en onderhoudt de applicatie, houdt daarbij rekening met communicatie, stemt planning af,
coördineert testtrajecten, en schakelt zowel in- als extern met gebruikers en leveranciers.
Je hebt geduld en krijgt energie van het overdragen van kennis. Je bent daarbij klantgericht en brengt ge- en ongevraagd je advies uit. Je wordt blij van het ondersteunen en instrueren van gebruikers én het oplossen van meldingen. Je bent proactief en denkt optimistisch mee in oplossingen. Je vindt balans tussen samenwerken en resultaten behalen. Verder ben je enthousiast, gedreven én gemotiveerd en:
- Je hebt een afgeronde opleiding op HBO niveau, hierbij kun je denken aan (Bedrijfskundige) Informatica;
- Je hebt minimaal 2 jaar ervaring als AFAS-beheerder;
- Je hebt ervaring met proces optimalisatie;
- Je kunt een VOG overleggen.
- Je bent 32-36 uur per week beschikbaar.
Dit kun je van ons verwachten
Als jij je talent bij ons in komt zetten en verder komt ontwikkelen, bieden we jou (op basis van 36 uur per week):
- Salaris op basis van de SGO schaal 9 (€ 3.489 – € 4.998).
- Je start met een tijdelijk contract voor de duur van 12 maanden. Zijn we na die tijd blij met elkaar? Dan bieden we je graag een vast contract aan.
- 17,05% van je bruto salaris in de vorm van een individueel keuzebudget waarover je vrij kunt beschikken.
- Veel mogelijkheden voor jouw persoonlijke ontwikkeling.
- We begrijpen dat AFAS een uitgebreid en veelzijdig systeem is en vinden het ook belangrijk dat jij kunt blijven groeien. Daarom krijg je bij ons volop de ruimte om je kennis van AFAS verder uit te breiden en te verdiepen.
- Een laptop en telefoon van de zaak.
- Prima secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een pensioenregeling, reiskostenvergoeding en thuiswerkvergoeding.
Enthousiast geworden? We zijn benieuwd naar je!
We ontvangen jouw sollicitatie op de vacature Functioneel Applicatiebeheerder graag uiterlijk 1 december 2025. Daarna verzamelen we alle sollicitaties en maken we de eerste selectie.
Heb je nog vragen? Bel of stuur een Whatsapp-bericht aan Susanne Borst via +31 6 228 73 101 stuur een e-mail aan susanne.borst@werksaamwf.nl.
Nog even dit:
WerkSaam hanteert bij de sollicitatieprocedure een screeningsbeleid. Dit houdt in dat we graag je originele diploma's en een identiteitsbewijs te zien krijgen. Acquisitie naar aanleiding van de vacature wordt niet op prijs gesteld.
Interne kandidaten hebben bij gelijke geschiktheid de voorkeur.