- /
- Werken bij WerkSaam /
- Medewerker Kwaliteit, Arbo en Milieu (KAM)
Medewerker Kwaliteit, Arbo en Milieu (KAM)
Ben jij een gedreven professional die energie krijgt van veiligheid, gezondheid én duurzaamheid op de werkvloer? Wij zijn op zoek naar een Medewerker KAM. (26 uur p/w) In deze rol maak jij écht het verschil: je zorgt voor een veilige werkomgeving, denkt mee over oplossingen en draagt bij aan het welzijn van collega’s.
Zoek je een functie met maatschappelijke impact, waar je samen met een collega Medewerker KAM werkt aan een veilige toekomst? Dan zijn wij op zoek naar jou!
In deze functie draag je bij aan een gezonde en veilige werkomgeving voor ruim 900 collega’s: zowel onze staf als medewerkers binnen de sociale werkvoorziening en beschut werk. Je krijgt veel regie over je eigen werk. Jij richt processen zo in dat we voldoen aan wet- en regelgeving, risico’s worden beperkt en duurzaamheid steeds verder wordt geïntegreerd in ons dagelijks werk.
Regie over je eigen werk
Als Medewerker KAM ben je verantwoordelijk voor het inrichten van de bedrijfsprocessen op een manier zodat WerkSaam voldoet aan het kwaliteitsmanagementsysteem, arbeidsomstandigheden niet leiden tot beroepsziektes of ongevallen en waarop het milieu er geen schade van ondervindt. Daarmee zorg jij ervoor dat alle medewerkers bij WerkSaam veilig en verantwoord hun werk kunnen uitvoeren. In deze functie is het belangrijk dat jij draagvlak kunt creëren.
Het takenpakket van de Medewerker KAM:
- Actief bijdragen aan de bewustwording op het gebied van kwaliteit, veiligheid, arbo en duurzaamheid
- Het bijhouden van wet- en regelgeving, trends en ontwikkelingen
- Adviseren en ondersteunen van het management en medewerkers op het gebied van kwaliteit, veiligheid, arbo en milieu
- Het opstellen en actualiseren van protocollen, werkinstructies en het kwaliteitshandboek
- Uitvoering geven aan het ARBO-beleid
- Het coördineren van de crisisorganisatie, waaronder BHV en Agressie Interventie Team
- Het coördineren en up to date houden van risico-inventarisaties (RI&E), externe en interne audits
- Contactpersoon voor instanties en registratie van verplichte documenten
- In kaart brengen en analyseren van de CO₂- en milieu-impact van WerkSaam
Wat is jouw grootste uitdaging?
Je bent een verbindende schakel in de organisatie. Met jouw vakkennis, aanpakmentaliteit en overtuigingskracht zorg je dat veiligheid, kwaliteit en duurzaamheid levende thema’s zijn en blijven binnen WerkSaam.
Wie zijn wij?
WerkSaam Westfriesland voert voor de 7 West-Friese gemeenten de Participatiewet uit. Met 250 collega’s begeleiden we mensen die geen baan hebben en zonder hulp ook moeilijk een baan vinden. Zolang werken nog een stap te ver is, zorgen wij voor inkomensondersteuning.
In ons pand aan het Dampten in Hoorn vind je niet alleen de 250 staf-collega’s, maar ook 600 collega’s van onze sociale ontwikkelbedrijven. Samen proberen we West-Friesland de meest arbeid inclusieve regio van het land te maken. Onze kernwaarden zijn Professioneel, Ondernemend, Verbindend en Open.
Wij zijn blij als jij enthousiast en gedreven bent en begeleiden jou door een goed en uitgebreid inwerktraject en een buddy die jou hierbij ondersteunt.
Wie zoeken wij?
Omdat de Medewerker KAM vaak veel met andere medewerkers van de organisatie te maken heeft, is het belangrijk dat de Medewerker KAM de behoeftes en wensen van de medewerkers en de leidinggevenden goed in kaart kan brengen en deze binnen de kaders van de wet en regelgeving kan vertalen naar de praktische oplossingen. Verder is het wenselijk:
- Je enige werkervaring hebt op het gebied van KAM.
- Je hebt aantoonbaar HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur op het gebied van HAS, HVK of veiligheidskundige.
- Met aantoonbaar bedoelen we dat je een HBO diploma kunt overleggen óf bereid bent een assessment af te leggen.
- Je kunt een VOG overleggen.
- Je bent 26 uur per week beschikbaar.
Dit kun je van ons verwachten
Als jij je talent bij ons in komt zetten en verder komt ontwikkelen, bieden we jou (op basis van 36 uur per week):
- Salaris op basis van de SGO schaal 9 (€ 3.524 – € 5.033).
- 17,05% boven op je bruto salaris in de vorm van een individueel keuzebudget waarover je vrij kunt beschikken.
- Veel mogelijkheden voor jouw persoonlijke ontwikkeling.
- Je start met een tijdelijk contract voor de duur van 12 maanden. Zijn we na die tijd blij met elkaar? Dan bieden we je graag een vast contract aan.
- Een laptop en telefoon van de zaak.
- Prima secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een pensioenregeling, reiskostenvergoeding en thuiswerkvergoeding.
Enthousiast geworden? We zijn benieuwd naar je!
Graag ontvangen we jouw sollicitatie op de vacature uiterlijk 11 december 2025. Daarna verzamelen we alle sollicitaties en maken we de eerste selectie.
Heb je nog vragen? Dan kan je bellen of een Whatsapp-bericht sturen aan Susanne Borst via +31 6 22 87 31 01.