- /
- Werken bij WerkSaam /
- Senior medewerker Klant Contact Centrum (KCC)
Senior medewerker Klant Contact Centrum (KCC)
Wil jij echt iets betekenen voor mensen? En werk je graag in een team dat anderen helpt?
Als Senior Medewerker KCC binnen het Klant Contact Centrum ben jij het aanspreekpunt voor je team. Jij zorgt ervoor dat alles goed verloopt en dat klanten op een fijne en goede manier geholpen worden. Je begeleidt collega’s, bewaakt de kwaliteit van de gesprekken en denkt mee over hoe het beter kan.
Jouw team spreekt wekelijks zo’n 500 mensen. Je helpt het team om goed samen te werken en het werk goed te organiseren. Zo zorgen jullie samen voor een goede en professionele service.
Wat ga je doen?
Als senior medewerker geef je functioneel leiding aan het KCC-team. Samen met je collega’s zorg je ervoor dat klanten vriendelijk worden ontvangen, duidelijke antwoorden krijgen op hun vragen en goed worden doorverwezen naar de juiste collega of informatie over de diensten van WerkSaam. Dit gebeurt telefonisch en aan de balie.
Jouw taken:
Begeleiden en ontwikkelen van teamleden
- Je helpt en coacht je collega’s.
- Je geeft duidelijke uitleg en zorgt dat iedereen weet wat er van hen verwacht wordt.
- Je zorgt voor een veilige en overzichtelijke werkomgeving.
- Je houdt overzicht over de kennis en specialismen binnen het team.
- Je bespreekt de voortgang van het werk en ziet kansen om te verbeteren.
- Je zorgt dat het werk goed en efficiënt gedaan wordt, met de juiste mensen op de juiste plek.
Verbeteren van werkprocessen
- Je signaleert problemen en helpt om deze op te lossen.
- Je zorgt dat de werkinstructies up-to-date zijn.
- Je bewaakt de voortgang en kwaliteit van het werk.
- Je maakt rapportages over bereikbaarheid van het KCC en andere afdelingen.
- Je denkt mee over nieuwe manieren van werken.
- Je zorgt dat het team goed kan werken met nieuwe digitale tools en systemen.
Jouw grootste uitdaging?
Je organiseert, stuurt aan en werkt mee in de dagelijkse uitvoering. Je bent vakinhoudelijk begeleider én vraagbaak. Dit doe je door:
- Op te treden als aanspreekpunt voor operationele vragen.
- Signalen over functioneren en ontwikkeling tijdig te herkennen.
- Het team aan te sturen maar ook zelf mee te werken.
- Werkverdeling te maken op basis van prioriteit en capaciteit.
Over WerkSaam
WerkSaam Westfriesland voert voor de 7 West-Friese gemeenten de Participatiewet uit. Met 250 collega’s begeleiden we mensen die geen baan hebben en zonder hulp ook moeilijk een baan vinden. Zolang werken nog een stap te ver is, zorgen wij voor inkomensondersteuning.
In ons pand aan het Dampten in Hoorn vind je niet alleen de 250 staf-collega’s, maar ook 600 collega’s van onze sociale ontwikkelbedrijven. Samen werken we eraan West-Friesland de meest arbeid inclusieve regio van het land te maken. Onze kernwaarden zijn Professioneel, Ondernemend, Verbindend en Open. Je krijgt bij ons een warm welkom, een goed inwerktraject én een buddy die je begeleidt.
Wat breng jij mee?
Je hebt ervaring met klantcontact en vindt het fijn om mensen te helpen. Je hebt eerder coördineerde taken uitgevoerd. Je kent de Participatiewet of bent bereid om je hierin snel te verdiepen.
Wat we ook belangrijk vinden is dat je klantgericht en stressbestendig bent: je luistert goed en ook als het druk is, blijf je rustig. Je bent duidelijk in je communicatie en kunt je goed inleven in anderen. Je hebt goede taal- en schrijfvaardigheden: je kunt e-mails netjes beantwoorden en meldingen duidelijk schrijven. Je loopt voorop bij vernieuwing, zoals het werken met nieuwe digitale systemen.
Verder willen we graag dat je:
- Aantoonbaar Mbo werk- en denkniveau hebt.
- Beschikbaarheid van 36 uur verspreid over 5 werkdagen (maandag tot en met vrijdag).
- Een VOG kunt overleggen.
- Ervaring met de Participatiewet is een pré!
Dit kun je van ons verwachten
Als jij je talent bij ons inzet, krijg je daar veel voor terug:
- Een tijdelijk contract van 12 maanden, met kans op verlenging.
- Salaris op basis van 36 uur volgens SGO schaal 7 (€ 2.805 - € 3.980).
- 17,05% boven je brutosalaris in de vorm van een individueel keuzebudget waarover je vrij kunt beschikken.
- Veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en prima secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een pensioenregeling en reiskostenvergoeding.
Enthousiast geworden? We zijn benieuwd naar je!
Stuur je sollicitatie uiterlijk 20 oktober 2025.
Wij verzamelen alle sollicitaties en maken de eerste selectie. Hopelijk krijg je de uitnodiging voor een kennismakingsgesprek. Zijn we na dit gesprek allemaal enthousiast? Dan hopen we dat je snel kunt starten! Heb je nog vragen? Bel of stuur een WhatsApp-bericht aan Susanne via +31 622873101 of stuur een e-mail aan susanne.borst@werksaamwf.nl
Nog even dit:
WerkSaam voert een screeningsbeleid. We vragen je originele diploma’s en een identiteitsbewijs te tonen. Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Interne kandidaten hebben bij gelijke geschiktheid voorrang.